O taksówkach i ilości pasażerów w różnych gałęziach transportu

at poprzednich. Więcej statystyk poniżej.TaxiTaksówka ? środek transportu miejskiego, licencjonowany samochód osobowy do wynajęcia...wraz z kierowcą, nieposiadający z góry określonych tras. Według polskiego prawa o ruchu drogowym

O taksówkach i ilości pasażerów w różnych gałęziach transportu Taksówki w miastach są dosłownie niezbędne dla przewozu osób. Bardzo dużo pasażerów decyduje się na , a firmy taksówkarskie transportują coraz więcej pasażerów w porównaniu do lat poprzednich. Więcej statystyk poniżej.

Taxi

Taksówka ? środek transportu miejskiego, licencjonowany samochód osobowy do wynajęcia...wraz z kierowcą, nieposiadający z góry określonych tras.

Według polskiego prawa o ruchu drogowym taksówka to pojazd samochodowy, odpowiednio wyposażony i oznaczony, przeznaczony do przewozu osób w liczbie nie większej niż 9 łącznie z kierowcą oraz ich bagażu podręcznego za ustaloną na podstawie taksometru opłatą.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówka


Ikony kultury. TAXI!

Ikona Nowego Yorku: żółte taksówki marki Ford. Te przemykające po ulicach Nowego Yorku w niemal każdym filmie stały się na tyle kultowe na świecie, że prawie każdy kojarzy ten specyficzny i utarty w naszej świadomości, miejski widok.

Podobnie sprawa się ma przy Londyńskich, czarnych 'cabs'- one też są swoistą ikoną kultury. Do tego stopnia, że można kupić pocztówki z taksówką w roli pierwszoplanowej. Szkoda, że w Polsce taksówki zlewają się z miejskim krajobrazem, brakuje trochę konsekwencji ze strony samych firm jaki i rządu. Pomyślcie o ile lepiej wyglądałyby jednolicie pomalowane taksówki na naszych drogach?


Zabiegi marketingowe

Transport taksówką uchodzi za stosunkowo drogi i firmy taksówkarskie próbują te koszty zoptymalizować i zachęcić klientów do korzystania właśnie z ich taksówek. Robią to na wiele sposobów i jednym z nich są karty klienta, albo co 5 przejazd gratis itp.

Jednak czy takie działania na stałe przyciągną klienta? Jest to raczej wątpliwe, należałoby zagrać w inny sposób i oferować coś nowego, czego nie ma żaden inny przewoźnik (np. taksówki hybrydowe). Od tego co mogłoby to być to już zależy od miasta, ilości klientów oraz przedziału wiekowego korzystających z taksówek osób.